פתרונות מימון בקניית דירה ומחיר למשתכן

פתרונות מימון בקניית דירה ומחיר למשתכן

לאור המצב של עליית מחירים מתמשכת בשוק הנדל"ן, יותר זוגות צעירים מוצאים את עצמם ללא הון עצמי מספיק לרכישת דירה. בכנסת מנסים להעביר חוקים של 90% מימון, המדינה מבטיחה מימון גבוה לפרויקטים של מחיר למשתכן ומחיר מטרה.
בפועל הבנקים למשכנתאות מאשרים עד 75% מימון לרכישת דירה ראשונה, למשפרי דיור עד 70% ודירה להשקעה עד 50%,
שאר הכסף צריך להשלים מ"ההון העצמי".
אני נתקל בהרבה לקוחות ששואלים " אין לנו הון עצמי של 25% , איך בכל זאת אפשר לקנות דירה?"
לפני שאציג את הפתרונות מימון שקיימים, אני חייב לפרסם אזהרה! – כאשר לוקחים הלוואות  משלימות למשכנתה חייב לעשות תכנון כלכלי מקדים ולבדוק שתוכלו לעמוד בהחזרים החודשיים בהווה ובעתיד. לאחר שהבנתם את החובה לבצע תכנון כלכלי, אציג את הפתרונות מימון הנפוצים.
שעבוד נכס קיים – אם יש לכם דירה נוספת בבעלותכם, ניתן לשעבד עד 50% משווי הנכס (כולל משכנתה קיימת על הנכס) ולהשתמש בכסף כהשלמה להון עצמי. לפי אותם נתונים, ההורים שלכם יכולים לעזור במידה ואין ברשותם הון עצמי. ע"י שעבוד דירתם הם יכולים לקבל הלוואת "נדוניה" לטובת עזרה לילדים.
הלוואה על חשבון חסכונות לטווח בינוני וארוך – במידה ולא ניתן לשעבד דירה, אפשר לקחת הלוואה ע"ח קרן הפנסיה ללא סיכון עד 30% מגובה כספי הצבירה. אם ברשותכם קיימת קרן השתלמות ניתן לקבל גם כן הלוואה. במידה והקרן השתלמות לא נזילה ניתן לקבל הלוואה עד 50% , אם היא נזילה אפשר עד 80%. כאשר התנאים יהיו כמעט זהים למשכנתה.
הלוואה מהבנק – גם אם מדובר בהלוואה רגילה ניתן ורצוי להתמקח על התנאים שתקבלו.  ראשית תבדקו אם יש הסדר עם החברה שאתם עובדים בה לבנק שלכם או בנק מתחרה. ברוב החברות הגדולות יש הסדרים עם הבנקים לגבי תנאי חשבון והלוואות. במידה ואין ,תקבלו הצעה מבנק מתחרה וכך תוכלו לשפר את ההצעה שתקבלו מהבנק שלכם. אחת לתקופה בנק כזה או אחר(לאחרונה היה זה בנק יהב ) יוצא במבצע  שיכול להווה השלמת הון עצמי.
לסיכום, כשקונים דירה חובה לבצע תוכנית כלכלית ולהכיר את כל האפשרויות. ישנם פתרונות מימון נוספים ולכל משפחה אפשר להתאים באופן אישי בהתאם ליכולת ההחזר. ההלוואות המשלימות למשכנתה חייבות להילקח בתכנון הכולל של המשכנתה כדי שתוכלו לעמוד בסך תשלומי הלוואות.
חשוב מאוד להבין שככל שההחזר החודשי הראשון של המשכנתה יהיה נמוך ביחס לגודל המשכנתה, המשכנתה תהיה בסיכון גבוה.

פתרונות מימון בקניית דירה ומחיר למשתכן

מאמרים נוספים:

הרשמו לדיוור שלנו

* שדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

בחרו תאריך ושעה לקביעת פגישה

מרץ 2024
א
ב
ג
ד
ה
ו
ש
25
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6

מ07.10.23, כולנו מתמודדים עם תקופה מורכבת ולא פשוטה.
משפחת פרל ייעוץ משכנתאות ופתרונות מימון, רוצה להשתתף בצער הגדול והבלתי נתפס של משפחות הנרצחים וההרוגים, ולחזק את ידיהן של משפחות השבויים והנעדרים.
בתוך כל הימים הקשים והמורכבים, אנחנו רואים שוב ושוב נקודות אור ענקיות, בדמות רוח ההתנדבות וההתגייסות של עם ישראל כולו,
כולי תקווה ותפילה, שאהבת החינם תישאר איתנו גם לאחר ניצחון במלחמה.

גם אנו בפרל ייעוץ משכנתאות מתגייסים לטובת הכלל.
אנו מצרפים עבורכם את המתווה המקיף של בנק ישראל שאומץ על ידי הבנקים
לסיוע ללקוחות בהתמודדות עם השלכות מלחמת "חרבות הברזל" לשימושכם.

מזכירים לכם, כי לאור המצב הביטחוני, אנחנו בפרל ייעוץ משכנתאות פתחנו את הקו החם בשיתוף עם התאחדות יועצי המשכנתאות אשר פתוח לכל שאלה, ייעוץ והכוונה ללא עלות.

ניתן לפנות אלינו בכתובת המייל
office@perlmash.co.il או בנייד 053-4749974 אופיר / 053-3722186 דנה.