סדר פעולות נכון בנטילת משכנתה

סדר פעולות נכון בנטילת משכנתה

משכנתה הינה ההלוואה הגדולה והארוכה ביותר שמשפחה נוטלות בתמורה לשעבוד הדירה שלהם. הלוואת המשכנתה מורכבת ממספר מסלולים אפשריים. לכל מסלול יש משמעות כלכלית אחרת שתשפיע בעתיד על ההחזר החודשי של המשכנתה. ניתן לפרוס את המשכנתה לתקופה של עד 30 שנה.
על מנת לתכנן את המשכנתה בצורה כלכלית נכונה  יש לבצע מספר שלבים

שלב 1 : בדיקת התנהלות פיננסית של המשפחה
לפני שקונים דירה יש לבדוק אם הכסף שחסכתם – "ההון העצמי" מספיק לקניית דירה.
בדירה ראשונה הבנק יאשר לכם משכנתה עד 75 אחוז, למשפרי דיור עד 70 אחוז ודירה להשקעה עד 50 אחוז.
לאחר שתבינו מה סכום המשכנתה שהבנק יכול לאשר לכם, מבצעים תכנון כלכלי של צרכי המשפחה על מנת להגיע להחזר חודשי אופטימלי. רצוי שההחזר החודשי של שני בני הזוג יהיה בין 25-30 אחוז מהשכר נטו של שני בני הזוג.
יש להתחשב בהכנסות והוצאות  עתידיות , הלוואות קיימות , ילדים , חופשות, רכישות עתידיות כגון רכב חדש ותוכניות נוספות לפי צרכי המשפחה.
משכנתה אופטילית צריכה להיות בממוצע לתקופה של 20 שנים.
לפי שניגשים לשלב השני , יש לבקש אישור עקרוני מהבנקים למשכנתאות. אישור זה הינו הסכמה של הבנק לתת לכם משכנתה בהתאם לקריטריון האשראי של כל בנק לאחר שהוא בוחן את יכולת ההחזר שלכם.
רק לאחר קבלת האישור העקרוני ניתן להתקדם בעסקה – משכנתה חדשה, מיחזור משכנתה, הלוואה לכל מטרה.

שלב 2: בניית תמהיל משכנתה אישי
לאחר שהבנקים אישרו לכם את העסקה ובדקתם את כושר ההחזר ותוכניות לעתיד עוברים לבניית תמהיל משכנתה אישי. תמהיל הינו צירוף של מספר מסלולי הלוואה אשר ביחד מרכיבים את סך ההלוואה הכוללת.
כאשר בונים תמהיל צריך לבדוק שהוא עומד בקריטריונים של בנק ישראל. לכן חשוב להכיר את המגבלות והנחיות של בנק ישראל כאשר בונים תמהיל משכנתה.
התמהיל הינו לב המשכנתה ובנייה נכונה תחסוך לכם עשרות אלפי שקלים. זוהי בעצם השקעה הפוכה בה הבנק נותן לכם כסף להשקיע בדירה שלכם. כמו בכל השקעה יש סיכונים, ולכן חייב להכיר את המשמעויות בכל מסלול ומסלול ולהתאים תמהיל אישי ונכון לגביכם.
זכרו! אתם אחראיים לגורלכם וחייבים להגיע לבנק מוכנים עם משכנתה שאתם רוצים לקנות. התמהיל שנבנה יתאים להתנהלות שלכם והתשלום הכולל לבנק בידיים שלכם. אל תתנו לבנק לבנות עבורכם את המשכנתה כוון שכך הבנק יקבע עבורכם כמה כסף תשלמו.

שלב 3: ניהול מו"מ מול הבנקים
לאחר שבניתם בהצלחה תמהיל הכי כלכלי ומתאים עבורכם ואתם מודעים לסיכונים ולעלויות המשכנתה. אפשר להתחיל במשא ומתן מול הבנקים.
תפנו לכם כמה ימים כדי לנהל משא ומתן יעיל. תגיעו לפגישות בבנק לבושים יפה על מנת ליצור רושם טוב על הפקידים בבנק. אל תתביישו להתמקח על כל דבר שקשור למשכנתה כולל העמלות הנוספות שתצטרכו לשלם עבור התהליך, כמו לדוגמה עמלת פתיחת תיק. אם אתם יכולים להתמקח עם חברות הסלולר או הכבלים שתוזיל לכם כמה עשרות שקלים אתם יכולים להתמקח אם הבנק ולהרוויח כמה אלפי שקלים.
במידה והבנק מאשר לכם את הריביות הנמוכות ביותר לאחר סקר בנקים, אתם תקבלו אישור עקרוני ל12 ימים בהם הבנק מתחייב לריביות שנתן לכם.

שלב 4 : בירוקרטיה לאחר חתימה על המשכנתה
לאחר שחתמתם על מסמכי פתיחת תיק, ב12 ימים שהבנק "ישמור" לכם ריביות
כל בנק ידרוש מכם "רשימת בטחונות":
שמאות לדירה, רישום בטאבו / מנהל מקרקעי ישראל, ביטוח חיים, ביטוח נכס, רישום משכון ברשם המשכונות. יתכנו מסמכים נוספים לפי מדיניות של כל בנק.

במידה ואתם מבצעים מחזור משכנתה והמחזור חיצוני ( בבנק שלא לקחתם ממנו את המשכנתה) תצטרכו להמציא : מכתב כוונות , בקשת הסכמה למשכנתה בדרגה שנייה/ פרי פסו
צריך להכיר את העלויות הנוספות במשכנתה/מחזור משכנתה,
בכל אתר בנק תוכלו למצוא את העמלות שתשלמו עבור כל תהליך.

שלב 5: ניהול משכנתה.

סדר פעולות נכון בנטילת משכנתה

מאמרים נוספים:

הרשמו לדיוור שלנו

* שדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

בחרו תאריך ושעה לקביעת פגישה

מרץ 2024
א
ב
ג
ד
ה
ו
ש
25
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6

מ07.10.23, כולנו מתמודדים עם תקופה מורכבת ולא פשוטה.
משפחת פרל ייעוץ משכנתאות ופתרונות מימון, רוצה להשתתף בצער הגדול והבלתי נתפס של משפחות הנרצחים וההרוגים, ולחזק את ידיהן של משפחות השבויים והנעדרים.
בתוך כל הימים הקשים והמורכבים, אנחנו רואים שוב ושוב נקודות אור ענקיות, בדמות רוח ההתנדבות וההתגייסות של עם ישראל כולו,
כולי תקווה ותפילה, שאהבת החינם תישאר איתנו גם לאחר ניצחון במלחמה.

גם אנו בפרל ייעוץ משכנתאות מתגייסים לטובת הכלל.
אנו מצרפים עבורכם את המתווה המקיף של בנק ישראל שאומץ על ידי הבנקים
לסיוע ללקוחות בהתמודדות עם השלכות מלחמת "חרבות הברזל" לשימושכם.

מזכירים לכם, כי לאור המצב הביטחוני, אנחנו בפרל ייעוץ משכנתאות פתחנו את הקו החם בשיתוף עם התאחדות יועצי המשכנתאות אשר פתוח לכל שאלה, ייעוץ והכוונה ללא עלות.

ניתן לפנות אלינו בכתובת המייל
office@perlmash.co.il או בנייד 053-4749974 אופיר / 053-3722186 דנה.