משכנתאות בחום אוגוסט ובלחץ החגים

תקופת הקיץ בעולם המשכנתאות היא לרוב תקופה עמוסה יותר משאר תקופות השנה. העומב נובע בעיקר עקב חופשות רצופות, של הבנקאים והבנקאיות ושאר עובדי הבנקים הנמצאים בחופשות או עם הילדים בבית.
השנה, נוסיף לזה גם את הקורונה שיצרה היעדרויות לעיתים תכופות יותר, ובנוסף לסיר הלחץ הרותח, תוסיפו לכך שהשנה שיאי המשכנתאות נשברים כל כמה חודשים...
והנה נוצר לנו סיר לחץ רותח בחום של אוגוסט, ואטוטו החגים שמתקרבים אלינו בצעדי ענק, ואיתם ברקע אפילו החשש לסגר שמאפיל על התקופה.
התוצאה, היא שיש לא מעט מקרים שאנחנו רואים בשטח, שאפילו לקבוע פגישה עם הבנקאי/ת לוקח כשבועיים ולעיתים אפילו חודש. המצב שנוצר פוגע בניהול מו"מ יעיל על תנאי הריבית במקרה הטוב, ובמקרה הרע גורם לאיחורים בתשלומים לפי החוזה.

אז אם אתם לקראת רכישת דירה ולקיחת משכנתה,
או אם אתם חושבים על מיחזור משכנתה כדי לשפר את הריביות, כיוון שהריביות היום בשפל ההיסטורי אשתף אתכם בכמה טיפים חשובים.?

⚡1. קובעים מראש פגישות בסניפים, עוד טרם חתימת החוזה.
זה נכון שבעידן הקורונה נפתחנו יותר לעולם הדיגיטלי וזה אפילו המלצה חמה להגיש את הבקשה למשכנתה לאישור עקרוני דרך ערוצי הדיגיטל של הבנקים.
בחיפוש פשוט בגוגל תוכלו למצוא את האפשרות להגיש בקשה לאישור עקרוני בצורה נוחה ומהירה.
אך חשוב להדגיש! שהאישור שאתם מקבלים הינו מותנה בכך שהמסמכים שתציגו לבנק יהיו תואמים.
פעמים רבות נתקלנו בלקוחות שחשבו שהם מרוויחים יותר, זה קורה בעיקר בקרב העצמאיים שבינינו או לקוחות שיש להם הלוואות קטנות שחשבו שהבנק לא יתחשב בהם, או אפילו מקרים של לקוחות שבעבר חזר להם "רק פעם אחת" תשלום הלווואה או צ'ק.
לפני חתימת חוזה, חשוב מאוד לעשות את הפגישה עם הבנקאי/ת כדי שיבחן את המסמכים ויאשר שהם תואמים וכדי שלא יהיו הפתעות אחרי שתחתמו על חוזה הרכישה.
בנוסף לזה, תכירו את הבנקאי מקרוב - ואם יתרשם ממכם לטובה, בעיקר אם אתם מסודרים ומקלים עליו את העבודה תוכלו להיות איתו בקשר במיילים/בטלפון, לקבל שירות טוב, מהיר יותר ואפילו תחרותי להמשך תהליך מו"מ.
חשוב להדגיש!!! שגם לאחר שתקבלו אישור רישמי מהבנק, במידה ויש בעיה משפטית בנכס, הבנק לא יתן משכנתה, וזה מביא אותי לסעיף הבא שחשוב לשים עליו לב וזה נושא השמאות.

⚡2. בעיקר בעיסקאות יד שניה, בהם נדרשת שמאות על ידי הבנק כתנאי לקבלת המשכנתה מומלץ לשקול לעשות שמאות מוקדמת. בהתאם לשמאות שיתן השמאי יקבע הבנק אם לתת משכנתה וכמה משכנתה לתת. גם אם אחוז המימון לא מקסימלי עדיין מומלץ לשקול שמאות כדי שיבחן שאכן הנכס רשום כנדרש, תואם את ההיתרים, ואת מה שהוצג לכם.
התוספת לשכר טירחה של השמאי תהיה גבוהה יותר כ-₪2,000 ממחיר השמאות שתהיה לאחר החוזה, אך תפחית את הסיכונים של לקבל משכנתה נמוכה יותר או בעיות ברישום הנכס שיכולים לגרום לבנקים לא לאשר משכנתה גם לאחר שלכאורה חתמתם חוזה. גם אם החלטתם לא לעשות שמאות מקדימה, כדי לחסוך בעלות, כיוון שאתם בטוחים שיתן מחיר לפחות בשווי החוזה ובחנתם היטב את הנכס ואתם בטוחים שלא תהיה בעיה לקבל משכנתה,
מומלץ! מיד עם חתימת חוזה לפנות לשמאי מרשימת אחד הבנקים, שקיבלתם בו אישור עקרוני
מכוון שמשימת השמאות בזמנים רגילים יכולה לקחת כשבועיים, ובתקופה הנוכחית למצוא שמאי זמין יכולה לגרום למשימה להיות אפילו חודש ויותר. הסיכון שלכם יהיה תשלום של כ-₪300-500 תוספת במידה ותבחרו לעשות משכנתה בבנק אחר.

⚡3. חשוב לתאם ציפיות עם עורך הדין שלכם שיצג אתכם בעסקה, ולבקש שהתקופה להעברת כספי המשכנתה תהיה לפחות חודשיים, ורצוי אפילו שלושה חודשים, כדי שתוכלו לנהל מו"מ בלי לחץ ולהיות בסיכון להפרת חוזה.
כמעט בכל חוזה אפשר לסכם עם הצד השני את האפשרות להקדים תשלומים.
דבר נוסף שמומלץ לבקש זה שבחוזה, בסעיף של איחור בתשלום תהיה אפשרות לאחר 10-14 ימים ושזה לא יחשב כאיחור מבחינת הפיצוי הכספי.

? ככל שתהיו מוכנים יותר לעסקה ובלי לחץ, תוכלו גם אתם להנות מחופשת הקיץ והחגים בנחת.?

משכנתאות בחום אוגוסט ובלחץ החגים

מאמרים נוספים:

הרשמו לדיוור שלנו

* שדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

בחרו תאריך ושעה לקביעת פגישה

אפריל 2024
א
ב
ג
ד
ה
ו
ש
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4