• בית
  • מאמרים
  • לוקחים משכנתה? יש לכם משכנתה? כמה מיתוסים שחייבים לנפץ

לוקחים משכנתה? יש לכם משכנתה? כמה מיתוסים שחייבים לנפץ

לוקחים משכנתה? יש לכם משכנתה? כמה מיתוסים שחייבים לנפץ

תהליך המשכנתה יכול להיות פשוט אם מכירים את התהליך ולא מבצעים את הטעויות הנפוצות שעלולות לגרום לכם להפסד של כסף רב.

הכי חשוב לקבל את הריביות הכי נמוכותהטעות אולי הנפוצה ביותר בקרב נוטלי המשכנתאות. אם היה מסלול משכנתה אחד בלבד כנראה שהתשובה לשאלה הייתה חיובית . הפרש 0.5% בריבית למעלה או למטה זניח לעומת תכנון נכון של המשכנתה. הבנקים מצידם, כיאה לגופים מסחריים, יודעים שאנחנו אוהבים השוואת מספרים ולהתמקח, ולכן מציעים מספרים נמוכים, מבלי לציין שהתמהיל (הרכב המסלולים של המשכנתה) עצמו הוא זה שייצור את ההבדל בין משכנתה בהחזרים גבוהים או נמוכים. לפני שמחליטים לצאת לבנקים חובה להכיר את התנהלות הכלכלית שלכם, את ההוראות של הבנקים , את המסלולים הקיימים ואת ההשלכות על ההחזרים של המשכנתה בעתיד .

כדאי לקחת את המשכנתה עם ההחזרים הכי נמוכים. כל מה שעולה בזול עולה לכם ביוקר, המשפט הזה אפילו יותר נכון כאשר שאתם לוקחים משכנתה. כאשר בוחרים את המסלולים עם הריביות הכי נמוכות חשוב להבין מה יקרה שאותם ריביות יעלו, האם המסלולים שלקחתם בטוחים? כחלק מהתכנון משכנתה שתעשו תכירו את השפעות הקיימות על אותם מסלולים שאתם בוחרים. הכרות עם אותם השפעות כמו מדד המחירים לצרכן וריבית בנק ישראל תוכל לחסוך לכם הרבה מאוד כסף בעתיד ויותר חשוב להבין שההחזר החודשי הראשון לבנק יהיה ההחזר היחידי שתהיו בטוחים לגביו. משכנתה לא נכונה יכולה להיות יותר יקרה מאשר המחיר של הדירה שאתם קונים.

אפשר לשלם בנחת את המשכנתה במשך 30 שניםרובנו אוהבים לפרוס לתשלומים לתקופה ארוכה מתוך מחשבה של להקל לעצמנו את החיים ולשלם כמה שפחות בהחזר החודשי. כמו שציינתי במיתוס הקודם מה שעולה בזול בסופו של דבר עולה ביוקר. ככל שתפרסו לתקופה ארוכה יותר תשלמו ריבית גבוהה יותר ותחזירו הרבה יותר כסף בעלות הכוללת. ההבדל בין הריביות שתקבלו עבור 30 שנים לבין הריביות שתקבלו עבור 25 שנים יכול להיות כל כך משמעותי שבתוספת של כמה עשרות שקלים תוכלו לעמוד על כמעט אותו החזר חודשי ולחסוך לכם 5 שנים של תשלומי משכנתה מיותרים.

אין טעם לעשות סקר שוק, אני לקוח טוב של הבנק שלי. הבנק הוא גוף מסחרי למטרת רווח, גם אם אתם מכירים את הפקידים בבנק חשוב לזכור שאותם בנקאים עובדים בשביל הבנק ולא בשבילכם ויש תחרות בין הבנקים. לאחר שבניתם את המשכנתה בהתאם ליכולת הכלכלית שלכם, תפנו לכם כמה ימים כדי לנהל משא ומתן יעיל. תגיעו לפגישות בבנק לבושים יפה על מנת ליצור רושם טוב על הפקידים בבנק. אל תתביישו להתמקח על כל דבר שקשור למשכנתה כולל העמלות הנוספות שתצטרכו לשלם עבור התהליך, כמו לדוגמה עמלת פתיחת תיק. אם אתם יכולים להתמקח עם חברות הסלולר או הכבלים שתוזיל לכם כמה עשרות שקלים אתם יכולים להתמקח אם הבנק ולהרוויח כמה אלפי שקלים.

משכנתה זה כמו חתונה, לכל החייםדווקא עם הבנק כדאי לבדוק אחת לכמה שנים אפשרות לגירושין. תהיו בטוחים שהבנק מיוזמתו לא יפנה אליכם כדי שתגיעו לבנק ותוזילו את הריביות של המשכנתה. לכן כמו שחשוב לבדוק מדי פעם אם אפשר להוזיל את העלויות של שלכם להוט כך חשוב לבדוק את האפשרות להוזיל את תשלומי המשכנתה. רק שבמקרה של המשכנתה החיסכון יכול להיות כמה עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים בתהליך שנקרא מחזור משכנתה – החלפה של משכנתה ישנה יקרה יותר למשכנתה חדשה זולה יותר.

אם הגעתם לכאן , סימן שאתם מבינים שחשוב מאוד לתכנן את המשכנתה שלכם נכון ולהרוויח הרבה מאוד כסף ממשכנתה נכונה.

לוקחים משכנתה? יש לכם משכנתה? כמה מיתוסים שחייבים לנפץ

מאמרים נוספים:

הרשמו לדיוור שלנו

* שדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

בחרו תאריך ושעה לקביעת פגישה

מרץ 2024
א
ב
ג
ד
ה
ו
ש
25
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6

מ07.10.23, כולנו מתמודדים עם תקופה מורכבת ולא פשוטה.
משפחת פרל ייעוץ משכנתאות ופתרונות מימון, רוצה להשתתף בצער הגדול והבלתי נתפס של משפחות הנרצחים וההרוגים, ולחזק את ידיהן של משפחות השבויים והנעדרים.
בתוך כל הימים הקשים והמורכבים, אנחנו רואים שוב ושוב נקודות אור ענקיות, בדמות רוח ההתנדבות וההתגייסות של עם ישראל כולו,
כולי תקווה ותפילה, שאהבת החינם תישאר איתנו גם לאחר ניצחון במלחמה.

גם אנו בפרל ייעוץ משכנתאות מתגייסים לטובת הכלל.
אנו מצרפים עבורכם את המתווה המקיף של בנק ישראל שאומץ על ידי הבנקים
לסיוע ללקוחות בהתמודדות עם השלכות מלחמת "חרבות הברזל" לשימושכם.

מזכירים לכם, כי לאור המצב הביטחוני, אנחנו בפרל ייעוץ משכנתאות פתחנו את הקו החם בשיתוף עם התאחדות יועצי המשכנתאות אשר פתוח לכל שאלה, ייעוץ והכוונה ללא עלות.

ניתן לפנות אלינו בכתובת המייל
office@perlmash.co.il או בנייד 053-4749974 אופיר / 053-3722186 דנה.